GDPR
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů
Jako fyzická osoba podnikající Stella Jarošová, se sídlem Mířovice 10, 333 01 Ves Touškov, IČO 08663696 provozuji e-shop na webových stránkách www.tvojekoordinatorka.cz.
- Kdo zpracovává Vaše osobní údaje a na základě jakého právního důvodu?
Stella Jarošová, se sídlem Mířovice 10, 333 01 Ves Touškov, IČO 08663696 (dále jen „Správce“), je správcem osobních údajů subjektů zpracovávaných v rámci těchto Zásad zpracování a ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“).
Správce zpracovává osobní údaje subjektů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně osobních údajů“). Počínaje dnem 25. května 2018 jsou osobní údaje subjektů zpracovávány v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“), a v souladu s veškerými právními předpisy, které v budoucnu nahradí Zákon o ochraně osobních údajů. Jedná se o zpracování na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy a čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – plnění naší právní povinnosti.
- Jaké osobní údaje Správce zpracovává a k jakému účelu?
Správce zpracovává zejména tyto osobní údaje subjektu:
- jméno a příjmení,
- adresa kupujícího,
- dodací adresa
- e-mailová adresa,
- telefonní číslo,
- platební údaje
Hlavním účelem, proč Správce zpracovává osobní údaje svých Subjektů, je splnění předmětu smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím a nabízení dalšího obchodu nebo služeb kupujícímu. Vaše jméno, telefonní číslo a e-mail používá Správce ke komunikaci s vámi. Vaši adresu Správce používá z důvodu fakturace. Vaši dodací adresu správce používá z důvodu dodání zboží. Platební údaje Správce zjišťuje pro účely zpracování platby. Osobní údaje budeme dále zpracovávat pro splnění našich povinností, které nám plynou ze zákona (hlavně pro účetní a daňové účely, případně pro vyřízení reklamací a jiné).
Za účelem zlepšování poskytovaných služeb společností, zlepšování webových stránek a vedení reportů a statistik o užívání webových stránek zpracovává Správce údaje o Vašem chování na webových stránkách (případně pomocí tzv. cookies). Právním titulem pro zpracování těchto údajů je oprávněný zájem společnosti na zefektivňování webových stránek a měření jejich efektivnosti. Uvedené údaje jsou uchovány po dobu dvou let od poslední návštěvy webových stránek společnosti.
- Kdo má přístup k Vašim osobním údajům?
Správce chrání a zajišťuje bezpečnost Vašich osobních údajů. Svědomitě a pečlivě vybírá své partnery, kterým tato data svěřuje a kteří jsou schopni zajistit takové technické a organizační zabezpečení Vašich osobních údajů, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům či k jejich jinému zneužití. Žádný z partnerů Správce nesmí využít poskytnuté osobní údaje k žádným jiným účelům, než ke kterým jim byly zpřístupněny.
Tyto údaje nebudou prodávajícím poskytnuty žádné třetí osobě s výjimkou těch případů, kdy je poskytnutí údajů (např. adresa a telefon) nezbytnou podmínkou úspěšného doručení zboží kupujícímu, údaje budou využívány pouze za účelem nabízení obchodu a služeb, a také v případech, kdy to vyžadují zvláštní právní předpisy.
Třetími stranami, které mohou mít přístup k Vašim osobním údajům, mohou být:
- provozovatel e-shopové platformy Shoptet (společnost Shoptet a.s., se sídlem Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00, Praha 6, IČ 289 35 675, společnost je zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B vložka 25 395)
- společnosti podílející se na expedici zboží - Zásilkovna
- poskytovatelé účetních, auditorských služeb a právních služeb a dalších obdobných služeb na základě smluvního či jiného právního vztahu,
- provozovatelé platebních systémů pro zajištění plateb
- osoby zajišťující chod a správu webových stránek, aplikace a počítačových systémů, cloudové služby a analytické nástroje
Osobní údaje zpracováváme pouze na území Evropské unie.
Důvodem pro zpřístupnění Vašich osobních údajů třetím osobám jsou opatření nezbytná pro splnění smlouvy, vedení účetnictví, plnění daňových povinností, právní ochrana společnosti, servis webových stránek a zajištění chodu informačních systémů.
- Jak dlouho Vaše osobní údaje Správce zpracovává?
Správce zpracovává Vaše osobní údaje po dobu plnění naší služby a poté 10 let od posledního poskytnutí takové služby nebo dodání zboží.
Údaje nezbytné pro účely vedení účetnictví budou uloženy po dobu 7 let. V případě podezření na spáchání přestupku nebo trestného činu, podvodu nebo poskytnutí nepravdivých informací budou údaje uloženy po dobu 10 let. V případě sporů budeme údaje uchovávat, dokud nebude nárok uspokojen nebo do data promlčení nároků. Na požadavek na výmaz a předání osobních údajů zaslaný e-mailem bude Správce reagovat do měsíce a uvede lhůtu na výmaz a předání.
- Jak jsou Vaše osobní údaje zabezpečeny?
Správce chrání Vámi poskytnuté osobní údaje v maximální možné míře pomocí moderních technologií, které odpovídají stupni technického rozvoje. Správce pravidelně kontroluje, zda systém neobsahuje slabá místa a nebyl vystaven útokům. Správce používá taková bezpečnostní opatření, která s ohledem na aktuální stav technologií poskytují dostatečné zabezpečení, aby pokud možno nedošlo k neoprávněnému přístupu k Vašim osobním údajům. Přijatá bezpečnostní opatření jsou pak pravidelně aktualizována. Přístup k Vašim osobním údajům mají pouze osoby oprávněné k zacházení s osobními údaji.
- Přímý marketing (obchodní sdělení).
Vaši e-mailovou adresu a/nebo telefonní číslo bude Správce používat k zasílání sdělení v rámci přímého marketingu pouze v případě, že jste tomu udělili svůj souhlas přes webové stránky správce. Sdělení v rámci přímého marketingu může Správce personalizovat s využitím informací o tom, jak používáte jeho služby. Pokud si již nepřejete dostávat sdělení v rámci přímého marketingu, klikněte na odkaz v zápatí e-mailu Správce. Zasílání sdělení v rámci přímého marketingu nám umožňuje ust. § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Osobní údaje pro účely přímého marketingu budeme zpracovávat jeden rok od vašeho posledního nákupu.
- Jak a kdy můžete svůj souhlas se zpracováním osobních údajů odvolat?
Váš dobrovolně udělený souhlas se zpracováním osobních údajů můžete kdykoli bezplatně odvolat, a to prostřednictvím zaslání e-mailové zprávy na adresu: stella@atelierstod.cz.
- Jste povinni Správci souhlas udělit? Co když nebude udělen?
Vaše osobní údaje poskytujete Správci dobrovolně, v souvislosti s dobrovolným uzavřením kupní smlouvy a dodání zboží. Pokud nebude Váš souhlas poskytnut, bohužel nebude možno platně uzavřít smlouvu se Správcem. V případě zpracování Vašich osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení, můžete svůj souhlas se zpracováním osobních údajů a souhlas se zasíláním obchodních sdělení odvolat tak, že kliknete na příslušný odkaz, který je obsažen na konci každého obchodního sdělení.
- Jaká práva máte v souvislosti s ochranou Vašich osobních údajů?
Ve vztahu k Vašim osobním údajům máte zejména následující práva:
- právo svůj souhlas kdykoli odvolat (pouze však u těch osobních údajů, které nejsou zpracovávány na základě zákonných požadavků),
- právo osobní údaje opravit či doplnit,
- právo požadovat omezení zpracování,
- právo vznést námitku či stížnost proti zpracování v určitých případech,
- právo požadovat přenesení osobních údajů (včetně práva bezplatně získat své zpracovávané osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu),
- právo na přístup k osobním údajům,
- právo být informován o porušení zabezpečení osobních údajů v určitých případech,
- právo na výmaz osobních údajů v určitých případech (včetně práva být „zapomenut“),
a případně též
- další práva stanovená v Zákoně o ochraně osobních údajů a Nařízení
Výše uvedené žádostí a/nebo vyrozumění musí obsahovat údaje o jménu a e-mailové adrese Subjektu za účelem ověření, že taková žádost a/nebo vyrozumění skutečně pochází od daného Subjektu. Pokud Správce obdrží Vaši žádost ve smyslu předchozího odstavce, bude Vás informovat o přijatých opatřeních bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Pokud Správce nepřijme příslušné opatření, o které požádáte, je povinna Vás informovat bezodkladně a nejpozději do jednoho měsíce od přijetí žádosti o důvodech nepřijetí opatření. V této souvislosti si Vás dovolujeme upozornit, že v určitých případech stanovených Nařízením není Správce povinen a zcela nebo zčásti Vaší žádosti vyhovět. Bude tomu tak zejména, bude-li Vaše žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, především protože se opakuje. V takových případech Vám může Správce
- uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učiněním požadovaných úkonů nebo
- odmítnout žádosti vyhovět.
Právo na výmaz můžete uplatnit kdykoliv, ale k vymazání dojde jen na základě těchto důvodů:
- Vaše osobní údaje již nejsou potřebné pro účel, pro který byly shromažďovány nebo zpracovávány;
- Vaše osobní údaje jsou zpracovávány společností protiprávně;
- odvolali jste souhlas, na jehož základě bylo zpracování Vašich osobních údajů prováděno, a nemáme žádné jiné oprávnění (právní titul) tyto osobní údaje dále zpracovávat;
- vznesete námitku proti zpracování Vašich osobních údajů, pokud jsou zpracovávány za účelem přímého marketingu (např. zasílání obchodních sdělení);
- vznesete námitku proti zpracování Vašich osobních údajů zpracovávaných na základě oprávněného zájmu společnosti, a pokud nebudeme schopni prokázat, že oprávněný zájem společnosti převažuje Vaše právo na výmaz;
- existuje nějaký zákonný důvod, který vyžaduje výmaz těchto osobních údajů.
- Jak můžete Správce kontaktovat?
V případě jakéhokoli dotazu na ochranu osobních údajů či odvolání souhlasu s dalším zpracováním Vašich osobních údajů nás prosím kontaktujte na naší e-mailové adrese stella@atelierstod.cz
V této souvislosti si Vás dovolujeme upozornit, že můžeme požadovat, abyste nám vhodným způsobem prokázali Vaši totožnost, abychom si mohli ověřit Vaši identitu. Jde o preventivní bezpečnostní opatření, abychom zamezili přístupu neoprávněných osob k Vašim osobním údajům.
Nedisponujeme jmenovaným pověřencem pro ochranu osobních údajů a nedochází u nás k rozhodování na základě automatického zpracování či profilování.
- Jaké jsou nápravné prostředky v případě porušení Vašich práv?
V případě porušení Vašich práv spojených se zpracováním Vašich osobních údajů můžete podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
Za účelem co nejrychlejšího a nejsnazšího vyřešení všech záležitostí týkajících se soukromí doporučujeme předtím, než se obrátíte na úřady, nejprve poslat veškeré stížnosti či dotazy na Správce.
Tyto podmínky jsou účinné od 1. 3. 2024